Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

1. generations S-tog litra FS (Generelt)

af steenth, 27/12 2021, 22:00 (1060 dage siden) @ Erik H

Jeg er meget sikker på, at der ved en indførelse at førerløse S-tog vil gå fuldstændig kaos i systemet, ved uregelmæssigheder.

En af udfordringer på S-tog, når der er uregelmæssigheder, er lokomotivførernes vagtplaner. De må kun kører bestemt antal timer og de skal afløses på bestemte tidspunkter. Med førerløsning S-tog, så skal det bemandens med stewards, som skal være i bestemte områder, men kan skifte tog. Og ved uregelmæssigheder kan vende et tog uden at man skal tage hensyn en lokomotivførers arbejdstid.

Metroen har ganske vist allerede førerløst materiel, men S-banen er jo meget meget længere, og derved er risikoen også meget større.

Spørgsmål at få personale hurtig ud til nødlidende tog. Ellers ligner S-tog i forvejen meget en metro på den måde man drifter det system.

Det vil yderligere koste spidsen af en jetjager, at lave hele S-banennettet om, og om det kommer til at virke efter hensigten er tvivlsomt - meget tvivlsomt. Det vil derimod være en effektiv måde at jage passagererne over i privatbilerne, men efterfølgende pres på de allerede overfyldte veje.

Hvis du læser beslutningsoplægget, så er den største udgift nyt materiel, som man alligevel skal anskaffe. Og det bygger på det nye CBTC system, som i forvejen er designet til førerløse S-tog. Det er spørgsmålet få de sidste ting med, som man mangler. Og en del af det skal udvikles færdig og sættes drift med de nuværende S-tog. Bl.a. overvågning af ting på sporet

låst
1169 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
Veterantog kalender

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak