Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

1. generations S-tog litra FS (Generelt)

af hummel_62, Biltris, ved den midt sjællandsk jernban, 27/12 2021, 08:56 (1147 dage siden) @ mpp

Ville det være sindssyg dyrt at få lavet eks. 10 sæt, mere af dem vi har.
Så der er ro til at finde G5.
Tænker, hvis vi skal have nyt system/førerløs( gud forbyde det)
Så kommer der jo til at gå mange år.
1. At have et par sæt i reserve, imyldretiden kunne være godt.
2. Det nye signal system, skulle kunne give flere tog på de samme skinner. Men hvis vi ikke har flere...
3. Befolkningen stiger i antal, og man vil gerne have flere til at tage toget.

Så, hvis det skal udnyttes/kunne tilbydes, kræver det ikke flere sæt, sådan rimelig hurtigt?

--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris

låst
1350 visninger

Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Faxe Jernbane - FJ
Faxe Jernbane - FJ

Danmarks første privatbane var den smalsporede Faxe Jernbane fra Faxe Kalkbrud til ladepladsen ved stranden, der åbnede i 1864. Banen var i drift helt frem til 1982, hvor lastbilerne overtog transporterne. Her er historien om Faxe Jernbane med fokus på det rullende materiel.

Læs mere
DSB E978

Jernbanebøger

Der kommer altid en sporvogn

Der kommer altid en sporvogn. Pris 310 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak