Strkn. 2 (Næ) - Nfv: 2021-11-30 ERTMS færdig. (Generelt)
Det nytter så bare ikke meget når den pågældende linjeblok er nedlagt på grund af elektrificering før ETCS overhovedet bliver taget i drift, så der ender med at være et stykke helt usikret spor.
Ikke "helt usikret spor". Frem til 2021-11-29 gælder på banestykket Næ - Lu ifølge SR SSB 142-2021: "Togenes kørsel sikres ved kørsel på af- og tilbagemelding med stationsafstand jf. SR par. 43."Mon ikke at de finder på en nogenlunde sikker løsning til brug fra dagen efter?
Sørme om de ikke også fandt på en løsning til brug i tiden 2021-11-30/2022-04-30 :
SR SSB 153-2021 "TIB 2, Næstved-(Lundby). Trafikafvikling uden linjeblok, samt afledte ændringer" og tilsvarende ORF SSB 505-2021 "Strækning 2, Næstved-Mogenstrup. Af- og tilbagemelding" er just udgivne og anordner hvorledes man haver at agere ved den sikkerhedsmæssige afvikling af toggangen.
Hastighed stadig højst 120 km/h med nedsættelse til 70 km/h 800 m før Næstved. Begrebet "togjournal" introduceres på ORF-området.
Links:
SR SSB 153-2021
ORF SSB 505-2021
--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.