Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Strkn. 2 (Næ) - Nfv: 2021-11-30 ERTMS færdig. (Generelt)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 26/11 2021, 12:43 (1093 dage siden) @ Per Holm
redigeret af Per Holm, 26/11 2021, 13:40

Det nytter så bare ikke meget når den pågældende linjeblok er nedlagt på grund af elektrificering før ETCS overhovedet bliver taget i drift, så der ender med at være et stykke helt usikret spor.


Ikke "helt usikret spor". Frem til 2021-11-29 gælder på banestykket Næ - Lu ifølge SR SSB 142-2021: "Togenes kørsel sikres ved kørsel på af- og tilbagemelding med stationsafstand jf. SR par. 43."

Mon ikke at de finder på en nogenlunde sikker løsning til brug fra dagen efter?


Sørme om de ikke også fandt på en løsning til brug i tiden 2021-11-30/2022-04-30 :-):

SR SSB 153-2021 "TIB 2, Næstved-(Lundby). Trafikafvikling uden linjeblok, samt afledte ændringer" og tilsvarende ORF SSB 505-2021 "Strækning 2, Næstved-Mogenstrup. Af- og tilbagemelding" er just udgivne og anordner hvorledes man haver at agere ved den sikkerhedsmæssige afvikling af toggangen.

Hastighed stadig højst 120 km/h med nedsættelse til 70 km/h 800 m før Næstved. Begrebet "togjournal" introduceres på ORF-området. :-P


Links:
SR SSB 153-2021
ORF SSB 505-2021

--
... og i øvrigt mener jeg at al skifte mellem transportmidler bør være hurtigt, kort, i læ, niveau-delt og tørt, såvel for fritgående som for hjulunderstøttede (med barnevogn, kørestol eller rollator) rejsende.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Odsherreds Jernbane 1899 - 1949
Odsherreds Jernbane 1899 - 1949

Ved Odsherreds Jernbanes 50 års jubilæum i 1949 udgav banen dette jubilæumsskrift, der fortæller om banens forhistorie, bygning og drift fra åbningen i 1899 til 1949. Skriftets annoncer er udeladt men findes i PDF-versionen i Jernbanen.dk´s arkiv.

Læs mere

Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat. Pris 170 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak