Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Strkn. 2 (Næ) - Nfv: 2021-11-30 ERTMS færdig. (Generelt)

af Henning Makholm ⌂, 23/11 2021, 15:07 (1096 dage siden) @ steenth

Hmm, det kommer nok til at hænge på hvordan skiftet af det mobile togkontrolsystem sker, hvilket jeg (desværre) ikke ved meget om.

Hvis det er sådan at en kørtilladelse der gælder på ETCS-siden af systemgrænsen, ikke kan leveres gennem ATC og STM, men skal komme over GSM-R med reference til Eurobaliser, så kan jeg godt forestille mig det bliver noget rod at have systemgrænsen liggende ved U-signalet.

Så ville der skulle ligge nye baliser inde på sporområdet i Næstved, og når toget kører over dem, ved toget endnu ikke om det er på vej ud mod systemgrænsen overhovedet -- det afhænger af sporskiftestillinger som det nye signalsystem ikke kender til. Men hvis toget er på vej mod systemgrænsen, skal ETCS jo kunne overvåge nedbremsning frem mod systemgrænsen som farepunkt, hvis ikke der kommer en kørtilladelse...

Så jeg kan se det ville give teknisk mening at sige at der nødvendigvis skal være en vis længde spor uden sporskifter på hver side af systemgrænsen, hvis den skal kunne passeres med høj hastighed.

--
Henning Makholm


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak