Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Strkn. 2 (Næ) - Nfv: 2021-11-30 ERTMS færdig. (Generelt)

af larsht, 22/11 2021, 20:22 (1100 dage siden) @ Henning Makholm

Thalys har en leveringsproblem, når det er øst for Lillebælt. For det er Alstom som har opgaven...

Hmm, jeg syntes ellers jeg slog op hvem leverandøren var i hvilken side af landet, men fejlede åbenbart.

ThalYs leverer dog ikke signaler nogensteder, de er travlt optaget af at køre højhastighedstog mellem Frankrig, Benelux og Tyskland.

Det er linjeblokken imellem Næstved og Lundby, som ikke forberedt til el-drift. Dvs det er ikke det nye signalsystem, som giver problemerne... Det er det gammel, som har aben.

Hmm, det synes jeg dog ikke rigtig forklarer noget. Hvorfor skulle man overhovedet bevare de sølle 2 kilometer af den gamle linjeblok i stedet for at installere ETCS hele vejen frem til Næstveds sydlige stationsgrænse?

Selvsamme årsag som Næstved nordøstlige stationsgrænse eller Roskildes sydlige eller Egøjes nordlige..........

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Ib Spang Olsens bedste

Ib Spang Olsens bedste. Pris 220 kr.

Læs mere
Med P 917 over Sjælland
Med P 917 over Sjælland

Lars B. Christensen har igen været i avisarkivet og har fundet denne levende beretning i Dagens Nyheder en søndag i 1935. I artiklen beskriver journalisten, hvilken oplevelse det var, at køre med på maskinen fra København til Korsør.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak