Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted station en flaskehals efter niveaufri udfletning? (Trafikpolitik)

af RasmusR, 31/8 2021, 05:21 (1179 dage siden) @ Per Holm

sende tog til/fra Sydhavsøerne, ind gennem Køge og ned til Næstved?

Det kommer fra K23 hvor hele landet mellem Holme Olstrup og Ølsemagle samt Stevnsområdet med et får meget nemmere til og fra Hovedstaden via strækn. 6.


Men ikke til/fra Næstved og syd for?


Ved ikke med sikkerhed om de K23 udkast som jeg har set bliver til virkelighed i den form jeg har set dem.

Men det siger vel næsten sig selv at tog der skal gennem Hovedstaden nødvendigvis bliver elektriske så snart det lader sig gøre og at tog der skal ret meget sydligere end det nye vedligeholdelsesværksted ved Fladsågård ikke kan være elektriske forbi der mangler en bro med køreledningsanlæg syd for Sjælland.

Det var nu ikke så meget et spørgsmål om togene bliver elektriske - for det gør de vel efterhånden som strækningerne tillader det. Det var mere generelt i debatten om trafikbelastning af Ringsted - med konfliktende togveje - at jeg undrede mig over, at det ikke var nævnt, at nogle (og kun nogle) tog til/fra Nykøbing F / Femern kunne tage turen rundt om Køge, for at aflaste Ringsted.

Men tak for svar! :-)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak