Ringsted station en flaskehals efter niveaufri udfletning? (Trafikpolitik)
Hvorfor er der ikke nogen der nævner, at man kan sende tog som skal til/fra Sydhavsøerne, og som alligevel ikke skal stoppe i Ringsted, ind gennem Køge og ned til Næstved? Uanset retning er det vist uden konflikter ved Køge Nord, og i Næstved er der måske bedre plads end i Ringsted til at krydse over (hvis man er på vej sydpå)?
Kan man ikke køre hurtigt nok, eller vil man ikke forstyrre nogen man ikke plejer at forstyrre? Eller er der ikke plads på sporet? Eller?
Det kommer fra K23 hvor hele landet mellem Holme Olstrup og Ølsemagle samt Stevnsområdet med et får meget nemmere til og fra Hovedstaden via strækn. 6.
Vil gætte på at det bliver en gevaldig aflastning af strækn. 850. Måske bliver der ligefrem et par S-togstammer til overs til anden anvendelse.
Kritiske røster har sat spørgsmålstegn ved om 1 spor er nok på strækn. 4 Kjn - Kj. Men kan der jo let gøres noget ved ifald "flaskehalsen" viser sig for snæver.
2022-02-15 skulle strækningshastigheden på strækn. 4 Kj - Næ ryge op. Svjh. til 160 km/h. Til påske forlænges Haslev.
.