Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted station en flaskehals efter niveaufri udfletning? (Trafikpolitik)

af steenth, 4/8 2021, 11:40 (1292 dage siden) @ Jens Hansen

Det vil ikke give mening at bare flytte tog fra Storebælt til Kattegat.

Mvh
Steen


Måske ikke, men hvis kunderne er væk, så bør der vel køre færre tog?

Antal passager stiger. Ikke nok i forhold til andre lande - men det er der. Og vil forsætte.

Alle kunder som i dag sidder i Lyn og IC til stationerne nord for Horsens og som kommer fra København (+ evt andre stationer på Sjælland) sidder jo nu i togene via Kattegat. Så det kommer an på hvor mange af passagererne i Østjylland som forsvinder. Hvis tallet er f.eks. 50 %, ja så bør der nok principielt ske reduktioner!

Du forudsætter at alle i Østjylland skal til København. De fleste pendler imellem byerne på strækningen... Det falder ikke. Det er den direkte trafik imellem København og Aarhus som flyttes. Men ikke nok til at fjerne tog. Trafikken over Storebælt vil kun falde med 30 %. Så der er 70% tilbage.... og der er masser af lokal trafik i Østjylland og Fyn som ikke forsvinder.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak