Ringsted station en flaskehals efter niveaufri udfletning? (Trafikpolitik)
Med 2 tog i timen via Kattegat vil mange pendelere spilde min. 15 minutter.
Med flere tog over Storebælt og opgraderet baner - bedst med flere spor - fra Ringsted over Østfyn og fra Middelfart til Aarhus vil mange flere få hyppigere forbindelser.
Og det vil ikke blive dyrere end end Kattegatforbindelse og de småforbedringer som nu er i Togfonden.
Jeg vil nøjes med kigge på hvad der er på plads med Togfonden og hvad der kan komme med en Kattegatforbindelse... For man godt dagdrømme med projekter, som går videre end det som er besluttet med Togfonden. For visionen med Timemodellen kan opfyldes med Togfonden. Men hvis Kattegatforbindelsen med tog ikke mere er aktuelt i 2035, kunne de være en god ide regne på projekter, som kan forbedre kapacitet eller rejsetid. Der først midler til nye store projekter på det tidspunkt.