Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted station en flaskehals efter niveaufri udfletning? (Trafikpolitik)

af Per Holm, nær 133 m perronlængde på strækn. 880, 30/8 2021, 16:54 (1182 dage siden) @ RasmusR
redigeret af Per Holm, 30/8 2021, 17:54

sende tog til/fra Sydhavsøerne, ind gennem Køge og ned til Næstved?

Det kommer fra K23 hvor hele landet mellem Holme Olstrup og Ølsemagle samt Stevnsområdet med et får meget nemmere til og fra Hovedstaden via strækn. 6.


Men ikke til/fra Næstved og syd for?

Ved ikke med sikkerhed om de K23 udkast som jeg har set bliver til virkelighed i den form jeg har set dem.

Men det siger vel næsten sig selv at tog der skal gennem Hovedstaden nødvendigvis bliver elektriske så snart det lader sig gøre og at tog der skal ret meget sydligere end det nye vedligeholdelsesværksted ved Fladsågård ikke kan være elektriske forbi der mangler en bro med køreledningsanlæg syd for Sjælland.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRail
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere
DSB MZ1419

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak