Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ringsted station en flaskehals efter niveaufri udfletning? (Trafikpolitik)

af Poul Brandt, Nordsjælland, 3/8 2021, 15:29 (1206 dage siden) @ steenth
redigeret af Poul Brandt, 3/8 2021, 15:58

Det bliver ikke 100% niveaufri. Men de væsentlige togveje bliver ud af niveau. Der er nogle gammel rapporter, hvor spor 1 og 2 er trafik til/fra Jylland/Fyn, mens 3, 4 og 5 kan bruges til/fra Sydbanen og vending af tog i Ringsted. Men der stadig grupper af sporskiftere vest for stationen og imellem stationen og udfletning, så kan bruge spor fleksibel.

Johhh, det kan godt gå hen og blive 100% niveaufri.

Fra 2035 forliget:

Kapacitetsudvidelse og hastighedsopgradering ved Ringsted

Der gennemføres en kapacitetsudvidelse og hastighedsopgradering ved Ringsted for at øge kapaciteten og hastigheden ved Ringsted for at sikre, at den fremtidige togtrafik kan afvikles hensigtsmæssigt samt for at opnå en rejsetid på én time mellem København og Odense.
Der igangsættes en VVM-undersøgelse af forskellige løsninger på en østlig udfletning, herunder en løsning hvor man helt undgår krydsninger i niveau.


Og i øvrigt øges belastningen af Ringsted yderligere, når/hvis Kattegatforbindelsen kommer.

--
Mvh Poul
Nye baner 300 km/t:
- Kbh-Od.-Aarhus 2 x 45 min.
- Kbh-Aarhus via Kattegat 55 min. (Kbh.-Aalb. 2 timer)
Aarhus-Holstebro 1 time (Aarhus-Silkeborg 250 km/t)
https://www.youtube.com/watch?v=xhQjmU5vH8k


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak