Fra Odense til Estland ???
Nu mit spørgsmål om DeM 32: Havde den også Frichs motor?
Takket være inspiration fra altid underholdende MFL kiggede jeg så i MM7, der om Frichs' eksport til Baltikum netop opregner i alt 3 motorer til Estland i 1934. Det kan - uanset hvad, MM7 i øvrigt skriver - kun være til de to 750 mm DeM 1-2 samt til 1524 mm vognen DeM 31.I bogen nævnes også, at DeM 31 "i øvrigt var identisk med DeM 32, der havde MAN-motor", hvilket de to 750 mm vogne DeM 3-4 jo også fik.
Jf. MM7 stammede de tre Frichs motorer til EVR fra Tammerfors' licensproduktion.
Ikke mer' skæg på den ged.
Niels
I følge en liste over byggenumre på Frichs motorer som jeg i besiddelse af, kom de tre motorer til EVR fra Frichs i Århus. 1 stk. 6175CA med byggenr. 263 og 2 stk. 6135CA med byggenr. 266 og 267.
Mvh Jørgen