Fra Odense til Estland ???
Hej,
De estiske baner EVR, der i 1935 havde ladet bygge én 1524 mm samt to 750 mm dieselelektriske motorvogne, alle 3 med Frichs motorer, foranstaltede jf. tidligere nævnte kilder præsentationsture med materiellet i juli måned samme år.
I disse ture deltog danske gæster, herunder åbenbart en fotograf, der var fra Odense, eller som lod sine optagelser fremkalde og kopiere ved en odenseansk fotohandler. Kommer vi nogensinde det nærmere?
I 1937 lod EVR bygge yderligere to 750 mm dieselelektriske motorvogne (DeM 3-4), denne gang dog med motorer fra MAN, samt yderligere én 1524 mm motorvogn, DeM 32:
Klargøring af nybygget DeM 32 i gården til Raudtee Paatehaste i Tallinn. Kilde: Jernbane- og Kommunikationsmuseum nr. RdtM Ff 1544.
Præsentation af dieselelektrisk motorvogn DeM 32, 02.11.1937. Kilde: Jernbane- og Kommunikationsmuseum nr. RdtM Ff 1545.Nu mit spørgsmål om DeM 32: Havde den også Frichs motor?
M.v.h.
Niels
Det havde den ifølge MM, hvorfra jeg har hentet oplysningen.
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.