Hvilket signal?
På TIB fra dengang kan vi se, at der - i retning mod Roskilde - til engang op i 50érne var SU-signaler opstillet for enden af sporene V-VIII
Ja, der er sket meget i årenes løb.I TIB 1939 havde Københavns Hovedbanegård TU-signaler mod Roskilde, men fra 1940 og frem var de væk - hvilket stemmer med, at vi på billedet fra 1941 ser U-signaler og ikke TU-signaler.
M.v.h
Thomas
Når man slår op i de forskellige årgange af TIB er der - selvfølgelig også afhængigt af strækningens udstyrelse med forskellige signaltyper - forskelligheder i hvordan man benævner de enkelte signaler. Om - om hvornår - signalet ved post I har være benævnt udkørselssignal eller mellembloksignal, fremgår ikke tydeligt af TIB, men TIB oplyser dog om, at dette signal ikke er forsynet med fremskudt signal. Det er lidt mærkeligt, når/hvis der er tale om et U-signal, som jo netop ikke forsignaleres.
Mod vest altså tre blokafsnit: København H post III - København H post I - Enghave - Valby.
I den modsatte køreretning - altså Valby-København H - omtales Belvedere som være forsynet med I-signal, sandsynligvis også betjent fra post I. Altså også med tre blokafsnit fra vest således: Valby-Enghave-Belvedere-København H (post III).
... nu er det vist på høje tid at holde pause
--
Svend