Design af venstresporssignaler

af Jens H. Bondesen, 8/10 2013, 22:56 (4074 dage siden) @ Jens N

Jo, men jeg forstod det sådan at der normalt er to på hinanden følgende VM signaler for samme køreretning (funktion som et I- og U-signal for VM-stationen), og her afviger Langeskov fra den forståelse, da der kun findes et VM-signal for hver køreretning.

Findes der enkeltstående VM-signaler i samme køreretning andre steder?

Ja, Langeskov var VM-station indtil immuniseringen mod el-traktion, og muligvis var Langeskov den første VM-station(?). Det kunne forklare at den er atypisk.
De manglende VM-signaler besværliggør påbegyndelse af venstresporskørsel fra VM-stationen. Problemet har ikke været mindre ved at den er etableret længe før strækningsradio endsige mobiltelefoner kom til. Det har man så rettet til ved de senere. Men som antydet er jeg ikke sikker på at Langeskov vitterlig var den første.

Jf. Flemmings indlæg tidligere i tråden, er der formentlig i dag altid to VM-signaler (om nogen) i samme køreretning. Men vil du være sikker, må du konsultere TIB(Ø) og TIB(V), der begge ligger på www.bane.dk under "Om jernbanen".


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak