Design af venstresporssignaler

af Jens H. Bondesen, 8/10 2013, 22:38 (4074 dage siden) @ Erik Olsen
redigeret af Jens H. Bondesen, 8/10 2013, 23:12

Jens, hvad skulle årsagen være til at man anlagde netop to VM (hvis nogen) mellem nabostationer?

Hej Erik,

Årsagen ligger nok mere i en valgt løsning end i et regulært ønske om at der altid skulle være to.

Som Jens V og Mikael har skrevet er VM-signalerne etableret i forbindelse med såkaldte VM-stationer, hvor der foruden de 4 blokhytter er et egentligt relæhus med diverse strømløb og ikke mindst fjernstyringsudstyr.
Mange af VM-stationerne har haft sidespor og nogle muligvis også sporforbindelser mellem hovedsporene ("indkørselssignalerne" har så været benævnt VM/DS hhv. AM/DS).
Er det svar nok?

Mere om VM-stationer kan læses i DSB Elektriske sikrings- og teleanlæg side 2021. Den ligger på www.rundremisen.dk, hvor det er side 173 i pdf'en.

Tilføjelse: Se også indlæg nedenfor mht. Langeskov, hvor der kun var to VM/DS-signaler.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailIndsend billeder
Godstrafik pr jernbane i 1990
Godstrafik pr jernbane i 1990

I hæftet "Transportbranchen i Danmark Juli 1990" udgivet af JB Business Information, har vi fundet dette kapitel om godstransport pr jernbane som måske kan interessere en større kreds. Teksten er skrevet 10 år før DSB opgav godstransport i Danmark.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak