Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Diesel under elledninger igen igen (Trafikpolitik)

af Gæst1, 19/1 2015, 16:15 (3605 dage siden) @ steenth

Det kunne også blive et mere reelt valg, hvis BDKs bestræbelser for 1000 meter lange godstog bærer frugt. Det kræver mindst Et el lok og et diesellokomotiv til at trække så store tog. Diesler hjælper til ved stigninger og acceleration, mens el loket trækker toget alene, når der "cruises". Måske kan dieselen så trække godstoget på den tyske side, indtil toget når køreledningerne ved Travemünde. Både Siemens og bombardier tilbyder diesel og el lok, der kan køre i forspand.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

ContecRailSvenska-lok
Maribo Sukkerfabrik
Maribo Sukkerfabrik

A/S Maribo Sukkerfabrik blev grundlagt i 1896 af Storkøbmand C. A. Quade i Maribo og to store københavnske firmaer. Allerede to år senere blev fabrikken solgt til De danske Sukkerfabrikker og i denne koncern fungerede fabrikken frem til nedlæggelsen i 1963.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak