Diesel under elledninger igen igen (Trafikpolitik)
Og da litra 605 næppe holder til 2024 alligevel, må der jo bare findes nogle personvogne, der kan køre bagefter et passende lokomotiv på hver af side af Puttgarden....
Hvorfor skulle BR 605 kunne holde til 2024?
Det kunne måske vise sig at være en fordel i modsætning til i dag, hvor der om sommeren er problemer med manglende pladser til folk, der vil med ICE toget, pga. den meget stramme kapacitetsplanlægning, at kun eet togsæt overføres med færgen og at der ofte mangler togsæt til den 'lokale' trafik til og fra Puttgarden, hhv. til og fra Rødby. Der kunne et variabelt antal personvogne vel være en god ting i indkøringsperioden for den alt i alt hurtigere forbindelse.
Man kunne kører med 2 BR 605 i tunnel, hvor der før kun var mulighed for en på færgen. Og der er vel også IC3, hvor flere kunne tilpasses til at køre til/fra Hamborg, hvis dem som nu kører til/fra Flensborg ikke nok. Og der kunne også flyttes BR 605 fra trafik til/fra Jylland, hvis elektrificering til Århus er færdig til den tid.