apropos batteritog (Generelt)
Hej
seneste nyt
http://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/battery-trai...
Hvis man skal bruge ladetid på endestationer må det jo øge det antal togsæt der skal bruges.
Hæng så de køreledninger op til Esbjerg og Ålborg for .... og køb hyldevarer dertil!!!Med venlig hilsen
Lars Møller Jensen
præcis. Derfor er det ikke nødvendigvis logisk, at det er yderstrækningerne, der ikke skulle elektrificeres.
Potentialet i et batteridrevet tog må ligge i besværlige mellemstrækninger, og det er jo netop situationen i Danmark med Fredercia-Aarhus, der vist koster noget i retning af 5 gange så meget at elektrificere pr km end nogle af de andre strækninger og i øvrigt bliver mere eller mindre 4-sporet på sigt. Alene den stærkt problematiske ombygning af Aarhus H løber måske op i milliarder og forsinker allerede nu byudvikling.
Jeg erkender, at det formentlig er for sent, men hvis det virker i praksis er der trods alt potentiale for at spare en del milliarder og samtidig reelt elektrificere hele jernbanen.