Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Flere Øresundstog - den politiske situation (Trafikpolitik)

af esni, Frederikssund, 28/1 2014, 22:29 (3961 dage siden) @ Tolpen

Det giver vel ingen mening, at en leverandør (i dette tilfælde Bombardier) forsøger at presse prisen op på 10 tog forud for en mulig megaordre på 250 tog - med samme beslutningstager. Jeg kan simpelthen ikke få dén logik til at passe. I virkeligheden burde det jo være omvendt.

Det kan give mening på mindst 2 måder:

a. Leverandøren kan hurtigt levere en serie på det ønskede antal (eller større) fra et andet produktprogram, som så i øvrigt ligner det man vil tilbyde til megaudbuddet - uden dog at være identisk.

b. Leverandøren har under hånden fået at vide, at han af en aller anden grund ikke kan prekvalificeres til megaudbuddet alternativt ikke kan give et konkurrencedygtigt tilbud.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Motorfordon för Järnvägar
Motorfordon för Järnvägar

I 1925 udgav Aktiebolaget Hässleholms Werkstäder i Hässleholm en brochure med en oversigt med tekst og billeder over alle de forskellige typer af motordræsiner, som firmaet kunne levere. Brochuren er i pdf-format og fylder 6 Mb.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak