Har jeg en rural eller urban livsform. (Generelt)
Jeg tror desværre du må vende dig til det. Den ny ledelse synes at interesserer sig for alt andet omkring "jernbaner", end selve jernebanedriften. Og tør slet ikke at tænke på hvad det vil få af konsekvenser for fremtiden. Se blot på hvad der er blevet ophugget og hvorfor (Side 86-104) i Årskriftet og som Steff skriver i en anden tråd, hvad mon der sker når de opdager at der er indtil flere "dupletter" af store damplokomotiver i Museetssamling, f.eks E og R. Om det er rekvisitter eller museumsgenstande er jo så op til kompentente folk at vudere. Og om de overhovedet må sættes i stand?
Folk som helt sikkert er knald gode historikerer og ved alt om bygningsværker og diverse bolværker og havner. Men som, bevares ikke ved en skid on jernbaneDRIFT, men en del om hvorfor taget på Hovedbanegården har den farve, det nu engang har.Er det virkelig dem der skal bestemme om Hr og Fru Danmark og alle os andre skal få lov at se store damplokomotiver eller 2 My'er i forspand kører ?
Tænk !
Inkognito
Man kan jo ikke andet end klappe i sine små hænder over det der!
Når man ser på hvad de enkelte personer der idag sammensætter DJM's ledelse, har flere af de nytilkomne ganske mange ting på CV'et set i museal sammenhæng. Og selvfølgelig, når man har prøvet lidt af hvert, så burde Danmarks Jernbanemuseum da være en simpel ting at styre, når at man har været med til at frede et par remiser og stationer rundt omkring?
Det gør til gengæld ondt på mig, at se den ligegyldighed der bliver udvist overfor de frivillige. "Ledelsen" (læs HH) har ved flere lejligheder sagt at han har enormt meget respekt for de frivillige, men at de samtidig i fremtiden ikke for lov at bestemme noget, og alt hvad der skal laves vil være dikteret af museet, og for nu at citere dem selv "hvis at de frivillige ikke makker ret, så lukker vi bare Museumstog!". Kan man tillade sig det? Museet har en af de største, hvis ikke DEN største gruppe af folk der arbejder frivilligt, og hvis man "bare" sådan lukker hele butikken, vil det så gå offentligheden og ikke mindst politikerne uset forbi?
Jeg kan kun gyse om hvad museet vil tage fat på som det næste og "få styr på" for nu at bruge deres eget ordvalg. Hvis det bliver på samme brutale måde som ophugningsprojektet på Centralværkstedet hvor der ingen kommunikation var mellem frivillige og ledelse, kan det så blive døden for Museumstog? Jeg er ikke afvisende overfor tanken!