Har jeg en rural eller urban livsform. (Generelt)
Kære Steff,
Som også skrevet til dig i en privat mail, så er jeg sikker på, at du på et eller andet tidspunkt bliver underrettet om de konkrete ankepunkter i din artikel.
Jeg er ked af, at mit eksempel på kildeangivelse gik ud over dig, som har skrevet den artikel i årsskriftet, der måske har appel til "os togtosser". Bliv blot ved at skrive, men overvej hvor.
Årsskriftet som helhed og i sin nye form anslår i mine øjne en tone af "indforstået akademisk højpandethed" og efterlader mig med det indtryk, at det nu også er lykkedes at DJØF-icere Danmarks Jernbanemuseum.
Tilgiv, at jeg ikke kan finde et mere præcist udtryk, for jeg ved jo godt, at de ansvarlige har grad af cand.mag. i historie og opefter og derfor næppe er medlemmer af DJØF. Men begrebet turde efterhånden være alm. udbredt.
Tilgiv også at jeg anfører, at jeg selv dels har været "jernbaneinteresseret" i hele mit liv og dels været professionel jernbanemand på ledelsesniveau i ca. 20 år. Dertil, at min egen baggrund er akademisk, og at en "analytisk og videnskabelig tilgang til materien" bestemt ikke er mig fremmed.
Fint, så nåede vi hertil. Så er det nu kun at vurdere, hvorvidt Jernbanemuseets ansvarlige har ramt en tone, der har appel til årsskriftets hidtidige læsere. Dem er jeg én af, og med min ganske subjektive baggrund - der er nævnt ovenfor - må jeg konstatere, at jeg ikke længere er i målgruppen.
Hvor langt I andre er nået med lix-tal og Bullshit Bingo etc. og konklusionerne derpå, er naturligvis ganske op til jer.
Måske ender det med, at et årligt oplag på 50 rækker???
Med de bedste julehilsener
Niels