Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Grænseoverskridende regionaltrafik via Femern Bælt (Trafikpolitik)

af Fysikeren, 17/5 2013, 21:56 (4218 dage siden) @ Hedegaard

Har en fornemmelse af, at disse tog ville være gabende tomme mellem Puttgarden og Nykøbing.
Folk gider da ikke sidde i et langsomt regionaltog og skifte i Nykøbing F for at komme til København, når de kan tage de direkte hurtigtog.

Regionaltoget er vel til de lokale rejsende og ikke langdistance. Især på tysk side er der jo en del stationer som fjerntogene ikke standser ved.

Dertil kommer jo, at tyskerne har en højere pris på IC og ICE-tog, så regionaltogene er lidt billigere.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Jernbanebøger

Den Lille Blå Kat

Den Lille Blå Kat. Pris 170 kr.

Læs mere
Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak