Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Grænseoverskridende regionaltrafik via Femern Bælt (Trafikpolitik)

af Hedegaard, 17/5 2013, 20:28 (4217 dage siden) @ Anders Madsen

Har en fornemmelse af, at disse tog ville være gabende tomme mellem Puttgarden og Nykøbing.
Folk gider da ikke sidde i et langsomt regionaltog og skifte i Nykøbing F for at komme til København, når de kan tage de direkte hurtigtog.

Nej, den faste forbindelse burde være forbeholdt ICE og IC/EC-tog.
Det man virkelig burde kigge på er hvordan man kunne koble København på det øvrige ICE-net.
Her kunne en del tog fra det sydelige Tyskland, som i dag har endestation i Hamburg, have endestation i København.
Det samme kunne gælde EC-togene Prag - Hamburg, og Budapest - Hamburg.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Skagensbanen 1890 - 1965
Skagensbanen 1890 - 1965

I 1965 kunne Skagensbanen fejre 75 års jubilæum og i den anledning udgav Jernbane-historisk Selskab dette hæfte. Heri fortælles grundigt om Skagensbanens første 75 år, hvor banen bl.a. blev ombygget fra smalspor til normalspor. Hæftet er på 64 sider og ændret til pdf-format.

Læs mere
ContecRailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak