DSB har tabt over 900 millioner på kaffevogne (Trafikpolitik)
Måske det var muligt at pille salgsvognen ud af DSB's arbejde og lade 7-Eleven eller lignende stå for dette... bare en tanke som strejfede mig.
Jeg aner ikke hvilke fordele det har skabt, at lade 7-Eleven stå for forhenværende DSB kiosker/supermarkeder på stationer.
Jeg har også tit tænkt tanken at DSB burde benytte sig af den indkøbsaftale med Reitan Distribution som DSB 7-Eleven også benytter sig af, fremfor at have sin egen til meget dårlige indkøbspriser. Det siger jo sig selv, at man får mere rabat når man køber 10.000 flakser Coca-Cola om ugen end hvis man kun køber 200 flasker.
Fordelen for DSB er at man nu har erstattet lønudgifterne i billetsalget med en ubetydeligt lav provision på DSB billetter for DSB 7-Eleven butikkerne, der gør at man fokusere på andre varer end billetter, da butikkerne ellers ikke kan løbe rundt med billetsalget.