Transportminister nægter køb af israelske IC3-tog (Trafikpolitik)
At renoverer de 6 EA'ere så de kan fremføre DD-vognene, giver jo desværre kun mening, hvis der tilføres flere DD-vogne eller vil EA'erne jo 'kun' optræde som en erstatning for ME'erne.I mange medier lyder det til, at DSB forsøger at sælge renoveringen som en gevinst for pendlerne, men DSB mangler at oplyse hvor mange ekstra sæder EA-renoveringen vil tilføre !!
/Henrik
Ja der skal måske overvejes køb af omkring 20-25 DD-vogne, for en EA kan jo ikke have mere end ca. 10 passager med ombord i forhold til IR4´s 210 pladser.
En EA bruges på skift dagligt med EuroCityNat toget og en skal holdes som reserve, så det er måske, at der skal bruges 4 EA til pendulkørsel mellem KbH og Ringsted med hver 4-5 DD-vogne + lidt til vedligehold.
For min skyld må de gerne lave en "Sandwich" - altså en EA i begge ender af 10 DD-vogn stamme (11-1200 pladser), det ville rydde samtlige perron´er på sin tur.
--