1201-1202 afhentes fra Frederikshavn Remise (Generelt)
Kære Morten!
Mange af problemområderne vedr. 1201-1202 har været diskuteret her før i en anden tråd, men jeg kan ikke lige huske i hvilken forbindelse.
Men m.h.t. B&W "villighed" i at deltage i produktionen skal jeg bemærke - som jeg har fået det fortalt af en tidligere ansat i motorprojektet - at firmaet overhovedet IKKE var interesseret. Men p.g.a. det politiske ønske via dansk industri (læs Frichs) og fagforeningerne (stor ballade bl.a. ikke mindst i egne rækker på værftet) følte man sig tvunget. Derfor deltog man med allermindste bemanding (ca. 5 mand) i et dertil indrettet kontor, der faktisk ikke havde noget støtte andensteds i organisationen. Og man vidste faktisk allerede på forhånd, at de givne præmisser ikke kunne indfries. Skrevet før, men en langsomt gående skibsmotor konstruktions- som materialemæssigt, lader sig ikke bare sådan blive til en lokomotivmotor med helt andre og meget forskellige belastninger.
Om så lokomotiverne - hvis viljen havde været der - efterhånden kunne have været udviklede til noget helt stabilt og brugbart, ved jeg ikke. Men med kun 2 af slagsen giver det altså nogle store logistiske opgaver (skrev ikke problemer )
--
Steffen Dresler