Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gennemgang på MO-vognen og MK-FK (Generelt)

af caprani ⌂, København, 26/10 2011, 00:27 (4779 dage siden) @ Baldrick

En mere sandsynlig forklaring er nok i motorernes overordnet konstruktion.
Krumtap og knastaksel ligge i et "stativ" af aluminium, oven på er monteret
en cylinderblok af støbejern.De forskellige udvidelser af jern og aluminium
må få stativet til at bukke. På den kortet 6 cylindere motor er der nok luft
i lejeren til at dette ikke blive et problem, på den lange 8 cylindere motor
går det galt. Har set mange motorer,men ingen andre med denne opbygning.

Nej selv med mit begrænsede kendskab til lokomotiv-motorer og metallurgi lyder det egentlig mere til, at materialevalget burde have været omvendt. Krumtaphus= støbejern, cylinderblok= aluminium :-D

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

IC4 - Et studie i en skandale

IC4 - Et studie i en skandale. Pris 290 kr.

Læs mere
Jernbanehumør
Jernbanehumør

´Og så var der den om …´. Morten Flindt Larsen har samlet en lang række historier og vittigheder fra jernbanernes univers ved at gennemgå tusindvis af gamle jernbaneblade, tidsskrifter, dagblade m.v.. Tilføj selv dine egne bedste jernbanevittigheder.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak