Gennemgang på MO-vognen og MK-FK (Generelt)
Det var nu ikke så tit, at MO-motorerne slog et ben ud gennem siden, for det var kun de første MO- og MS-motorer, som ikke var forsynet med sikkerhedsregulator, men fik det påbygget det senere. Denne regulator "kvalte" motoren, hvis den kom op på ca. 1100-1150 omdr./min. f.eks. hvis magnetiseringssikringen pludselig brændte over i kontrollerstilling 4.
( . . . ) forkortet ef EVP.
Venlig hilsen
Jens Møller
---------------
Hej Jens.
Du har helt sikkert ret i det Du skriver, --men når man har set resultaterne ved selvsyn, kan din forklaring godt minde een om den gamle historie (i mange forskellige udgaver) om de to botanikere eller hvad de var, som står i urskoven og et næsehorn eller lign. kommer i fuldt løb lige imod dem. Den ene læser lynhurtigt op af sin bog: Bare rolig, --der står her, at de ikke angriber mennesker", hvortil den anden svarer: Tror Du næsehornet her har læst det ???"
OK, --det har måske nok hjulpet, men enten var det ikke lavet endnu, eller også havde de i det mindste ikke fortalt os om det.
Erik V. Pedersen.
www.evp.dk