Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gennemgang på MO-vognen og MK-FK (Generelt)

af Flemming, knivkær Strand, 21/10 2011, 21:45 (4783 dage siden) @ KimC

Bns mistede overgangen ifb med at de blev indrettet til at køre med EA. Pladsen skulle bruges til teknik.
Jeg mener at overgangen i Bns kunne bruges af passagerer hvis vognen var indlemmet midt i en togstamme, det skete bare yderst sjældent. Trappen til styrehuset kunne fjernes lidt ala styrevognen litra BS i MA lyntogene.

Da' Kim

Ombygningen af fronterne på Bns startede før de blev indrettet til kørsel med EA, men det er rigtigt at noget af pladsen blev anvendt til ZWS teknikken, grunden til ombygningen var at det altid trak nederdrægtigt fra frontdøren, så meget at man om vinteren ikke kunne holde varmen selv om den gik for fulde skrald - ikke spor af sjov!

Gode hilsner

Flemming


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Det militære sidespor ved Næstved
Det militære sidespor ved Næstved

I slutningen af 1800-tallet spillede jernbanerne en stor rolle i tilfælde af krig - og dem var der mange af i Europa. For at skaffe en hurtig forbindelse mellem Køge-Næstved banen og Slagelse-Næstved banen blev et militært forbindelsesspor anlagt nord for Næstved station.

Læs mere
Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak