Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gennemgang på MO-vognen og MK-FK (Generelt)

af Jens MO-Møller @, 25/10 2011, 21:09 (4779 dage siden) @ Peter Christensen

Årsagerne til mange af MK-motorernes nedbrud er talrige og der blev i sin tid afholdt en masse møder med alle mulige forslag til afhjælpning af problemerne.

MP- og MO-motorerne, samt de turboladede udgaver af disse, samt alle de meget kraftigere motorer til brug som hjælpemotorer i talrige færger samt Søværnets fartøjer, var alle forsynet med stempler af aluminium og det voldte da ikke problemer. Motorerne til MK/FK, 8.185 CB og 8.185 CD (jeg kender ikke de små forskellem mellem dem)var vel noget af det ringeste, som Frichs nogensinde har frembragt. Tillige var de 17 motorer til MT i halvtredserne jo heller ingen succes og i sidstnævnte tilfælde har det vel også været meget nedværdigende for Frichs at skulle indbygge nye MTU-motorer i disse køretøjer.

Venlig hilsen

Jens Møller


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog. Pris 270 kr.

Læs mere
DSB EA3005

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak