Kold krig mellem DSB og SJ? (Trafikpolitik)
Artiklen sætter en stor fed streg under, at det vil være helt tåbeligt at træffe en beslutning om S-tog til Helsingør før der er taget beslutning om de fremtidige forbindelser over Sundet.
Jeg kan ikke se, hvad en HH-forbindelse skulle gøre godt for på kysten. Der er ikke plads til flere tog på Kystbanen, så at få fjerntog, godstog og/eller flere pendlertog den vej er vist ikke en mulighed.
Hvad skal en HH-forbindelse så gøre godt for? Sammen med en ring5-bane kan man omlede de fleste godstog rundt om København, for derved at frigøre kapacitet på det overbelastede afsnit Hvidovre-Roskilde. Specielt, hvis man vil bruge 3.- og 4.-spor til Roskilde til S-tog.
--
Mvh Matias Lq
www.tognål.dk - danske slipsenåle og pins med MY, EA, EB, MZ, MA, ME og TME, IC3, IR4, IC4, S-tog SA og MM, Y-tog, Lint 41, IC2 samt fem veterantog. Nu også SJ Rc6 og Snältåget Vectron