DSBs Dobbeltdækker (Generelt)
Glem det - DSB renoverer ikke længere deres materiel
Det passer jo ikke. Alle IC3’erne har fået fornyet deres interiør i løbet af de seneste par år. Øresundstogene har også fået komplet nyt interiør og lakering.
Men hvorfor vil man ikke ofre penge på IR4 ?? - for som du skriver, så kan man jo godt, når man vil. Det er derfor nok mest viljen den er gal med, siden IR4 for lov til at køre rundt som et Østtysk regionaltog fra slut 70'erne.DSB burde have været sin opgave voksen, når det nu i flere år har stået lysende klart, at IC3's fremtid for en stor del af flådens vedkommende, vil være som regionaltog på Sjælland, hvorimod IR4, som i flere år har kørt som IC tog mellem København og Esbjerg/Sønderborg, vil være enerådende på de strækninger. Der er immervæk over 3 timers transporttid fra Esbjerg til København, i et tog af yderst ringe standard.
Det er især underligt når man gerne vil ofre penge på folie til alle 44 IR4. Desuden så blev der i 2012 afsat 25 mio. kr. til at forbedre komforten i IR4: https://www.trm.dk/media/1807/faktaark_udskiftning-af-inventar-i-de-nuvaerende-ir4-togs...
--
Mvh Anders