Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Enmandsbetjening fra 9/1-2022 (Generelt)

af andersj, Aalborg, 29/7 2021, 23:03 (1241 dage siden) @ Henrik Hansen

Men det vil nok alligevel være yderst sjældent at der er behov for en hurtig evakuering på fri strækning. Ved brand vil man typisk køre til nærmeste station samt evakuere passagerene til en anden vogn under kørsel.


Men hvordan skal den stakkels lokomotivfører være to steder på én gang ? - toget skal køres videre til nærmeste station samtidig med at passagerne skal flyttes til en anden vogn - det bliver ikke let og hvis branden er alvorlig, vil den med sikker udvikle sig under denne procedure - her havde en togfører været til rigtig god gavn.

Hvor vigtigt det er at have en togfører ombord viste Storebæltsulykken med al tydelighed. Desværre rækker DSBs hukommelse åbenbart ikke så langt tilbage i tiden eller også er penge bare blevet vigtigere end sikkerhed...

På Storebælt vil der jo fortsat være krav om togpersonale, men hvordan mener du at ulykken med alt tydelighed viste at togførerne var vigtige?

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

HP 11

Lokomotivfabrikker

Indsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak