Det kører på skinner for BDK og DSB (Generelt)
Konklusion - dårlig planlægning.
Jeg er mere til at betegne som optimistisk planlægning.
Ja, det er nok et politisk mere korrekt ord, men resultatet er det samme. Kunderne oplever at tingene ikke virker.
Alt planlægning bygger på forudsætninger og mål. Spørgsmålet hvad man vil. Hvor sårbart vil man være? Hvad skal kapaciteten være? Problemet her at de mest benyttet strækninger på både S-tog (sporet bruges som arbejdsspor) og fjerntog, som er ramt af sporarbejdet. Selvom det er ferietid, så er alle ikke på ferie... Og dette sporarbejde er startet i maj og forsætter ind i efteråret....
Spørgsmålet hvad skal prioriteres? Skal man lukket trafikken helt ned? Det bliver hurtigere færdig og det giver ikke forsinkelser. Men det giver brug af masser af togbusser (som ikke kan skaffes) Ellers skal man presse så meget ud at den kapacitet som fås i den periode, så togbusser undgås.... Hvad valg vil du tage Jens?