Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

S-tog mellem Farum og Hillerød (Trafikpolitik)

af kejo, 25/5 2021, 16:27 (1363 dage siden) @ Rørvig Station

Regionaltogene er meget hurtigere end S-tog. På den konto kan spares ca 20 min Hellerup- Hillerød.

Hvordan er regionaltog "meget hurtigere end S-tog"? Det afhænger helt af materiel, køreplan, højeste tilladte hastighed.

jeg forestiller mig noget i retning af kbh-køge-ringsted, 250 km/t. det er bygget til noget hurtigere tog, og med noget hurtigere køremateriel.

Hvis nooen af togene fortsætter nordpå er der ingen skifte-tab på Hillerød st.

Kræver lige at Hillerød station ombygges til det. Og at elektrificerer nordpå. Og at man synes at man har råd tit at køre 2×SA=8 vogne, 167 meter eller x×ET=x×79m, afhænget af hvordan toget var oprageret hvor det kom fra, ud på strækninger, der i dag klarer sig med 1×Lint= 41 meter. Så man skal til at forlænge perronerne på alle stationer i Nordsjælland.

jada, ombygget hillerød st, elektrificering. der kommer formentlig en del flere passagerer, så der kan vel være en del længere tog. hvor meget længere må tiden vise.

Men jeg fornemmer at du misforstår trådens emne. Det drejer sig om at der er et politisk forslag om en direkte S-togforbindelse fra Furesø Kommune til Hillerød.

næh, jeg viser bare at der er projekter der er betydeligt bedre end forlængelse af farum-banen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak