Fremtidens S-bane - hvad er alternativet? (Generelt)
Jo jeg tænker På perrondøreeøne og perioder med løvfald,Evt snevejr og måske lidt hårdhændede passagerer,bange for det giver problemer i den daglige drift,der kan jo ikke være en tekniker eller lignende på hver station,det er vel trods alt lettere på en tunnel station.Jeg ved ikke om det er mig der er sortseer, men det er midnat,så tak for idag og tak til dig Michael du holder altid dine indlæg på en sober tone.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Jeg kan sagtens forstå, at der kan være noget godt og nostalgisk ved at tingene vedbliver som de altid har været. Alt efter kontrakter og planer, bliver bemandingen stykket sammen så der er en responstid der skal overholdes. På metroen er den responstid fx 10 minutter ved driftstop hvis en steward skal køre et tog manuelt væk. Passagererne må ikke være der alene for længe. Det er jeg helt sikker på, man også kan komme til at løse på s-banen.
Og så skal man ikke kimse af stewards. De tjekker nok billetter, men er faktisk uddannet og meget ofte gentrænet i at køre tog og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at de kan løse de samme opgaver ved fejlretning som en lokofører ved s-banen kan pt. Der er MEGET langt fra teknikere i nærheden når tog bryder ned på s-banen nu. De er faktisk mere eller mindre afskaffet.
Til gengæld vil du som passagerer nok opleve, at et driftstop ikke behøver påvirke alting i 4-5 timer og gøre din tur fra København H til Karlslunde (en tur på 25 minutter) 1,5 time lang. Det prøvede jeg her for nylig. Og jeg ved jo, at togene gøres gennemkørende for at lokoførerne kan nå at passe ind i deres ture fra Hovedbanen, Køge eller hvor de er stationeret. Det er jo ikke ligefrem super kundevenligt.