Metro til Malmø (Trafikpolitik)
Lige Herlev syghus. Så var de vist gigantiske budget overskridelse og derved manglende penge til at gøre det færdigt.
Hvis det var planlagt, så jo godt tænkt. Tænk om det kun var bygget i 12 etager så var der noget af en plads mangle. Kunne have lært noget af den teori, med alt det lave der nu er bygget.
Ekstra spor/plads. I byområderne ved Københavns sydkyst, er der mange steder i bolig områder, bygget bro mv til fire vej baner, som her 40 år efter ikke er kommet/brug for. Så mon det har været en god investering tror jeg ikke.
Så 4 spor på ny køgebugtbanen. Hmm svært at spå. Kunne se fordel i et 3 spor, som var bygget. Overhaling spor, uden at der skal stoppes helt op. Nemere at få tog retur ved store rejse dage, hvor alle rejser den ene vej.
Dyrt jaaa, derfor Overhaling ideen.
Samme på S banen. Om morgen fyldte tog mod byen, tomme retur. Aften omvendt. Så et nonstop spor city-endestation. Så hurtigt klar til ny tur mod byen.
Nej har ikke tænkt økonomi. Forestiller mig i det store økonomiske billede er det ikke helt så tosset.
--
Lars Madsen
Trinbræt Biltris