Metro til Malmø (Trafikpolitik)
Ja, du har ret i at jeg ikke ser Metro for en særlig logisk løsning til Sverige. Der bliver argumenteret med flere afgange m.v., men hvis man alligevel skal skifte på Malmø C, vinder men ikke rigtigt noget. Som Andersj henviste til Skånetrafikkens ambitioner om føje år at køre 10 tog i timen over broen og nok videre i alle retninger, vil mange skulle skifte til et at disse tog på Malmø C i stedet for at stå på, på den danske side.
.
10 passagerførende tog pr time/retning (+ det løse). Det kommer nok ikke til at ske på den nuværende Øresundsforbindelse - og er heller ikke nødvendigt
.
Det er baseret på følgende:
-Forventet passagertal på 100.000 daglige rejsende på strækningen mellem Malmö-København H i 2040
-Kapacitet i nuværende materiel (Øresundstog + System 3 dobbeltdækkertogsæt)
-HH forbindelse færdig mellem 2035 og 2040
-Ingen Øresundsmetro
-Ingen Europaspor til Landskrona.
Kapaciteten kan, som også skrevet tidligere, udvides ved at udnytte perronlængderne fuldt ud mellem København H og Hyllie, der er designet til 4xØresundstogsæt. Triangeln er desværre kun bygget til 3xØresundstogsæt.
--
Mvh Anders