Metro til Malmø (Trafikpolitik)
MY1202
Jeg tror at Niels er enig i at Metroen i København M1 - M4 og måske senere M5-M6 er godt for København. Men ikke hensigtsmæssig til at køre så langt som til Sverige uden stop....Hvis man tænker tanken den anden vej - samme afstand vestpå - hvem ville først tage en Metro uden stop fra København H til Høje Tåstrup for så efterfølgende vente på toget fra København for at køre videre?
P.Jensen
Jeg kan ikke se noget forkert i at man køre de ca 20 km før man standser.
Formålet er at binde 2 byer sammen.
Det kan ske som nu med Øresundstoget.
Men man vil givet for adgang til mere såfremt man ankom til centrum af København med en Metro.
Selvfølgelig afhængig af hvordan den blev tilsluttet metronettet.
Det giver meget mere mening end en persontogstunnel ved Helsingør-Helsingborg.
Måske er tanken bagved også at Malmø fik en Metro?
Jeg kørte for 20 år siden med Metrotog i San Diego.
Her kører et S-togslignende tog rundt i gaderne med hyppige stop i centrum for på vejen sydpå til Mexico at køre som et regionaltog med måske 5-6 km mellem stationerne.
Det fungerede (fungerer vel stadig?) rigtig fint.
--