
Stationssikringsanlæg Aalborg Lufthavn K21 (Generelt)
Det bliver i øvrigt interessant at iagttage den politiske reaktion. Mig bekendt er transportordførerne ikke orienteret.
Det er nævnt i anlægsstatus...
Det er det faktisk ikke. Jeg kan i hvert fald ikke finde det. Det er nævnt, at signalprogrammet Aarhus-Aalborg Lufthavn forventes ibrugtaget til K25 og det er nævnt, at man skulle bruge yderlige 35,4 mio. på lufthavnsbanen pga. signalprogrammet - men der står intet om, at man i de fire år fra K21 til K25 kun kan betjene lufthavnen med ét tog i timen.
Men når det så er sagt: Når trafikordførerne opdager, at de endnu engang er blevet rø......, ja så kan de INTET gøre ved det - udover at øffe. Der er faktisk ingen grund til at bruge penge på at udarbejde en anlægsstatus. Man kunne nøjes med at læne sig tilbage og konstatere ibrugtagningen af de enkelte strækninger efterhånden som årene går.
Når røgen har lagt sig (og jeg i øvrigt har fået noget morgenkaffe til at formilde mit tvære humør): Ved vi noget om, om det bliver lyntogene eller intercitytogene, der skal betjene Aalborg Lufthavn K21-K25? Det må vel blive intercitytogene? Jeg går ikke ud fra, at NJ kan se noget fornuftigt i at køre til lufthavnen og lyntogene skal vel med tiden igen køre til Frederikshavn.
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen