Stationssikringsanlæg Aalborg Lufthavn K21 (Generelt)
Nu ved jeg godt, at problemet løser sig selv, når engang - om nogle år - signalprogrammet er implementeret på strækningen Lindholm-Aalborg Lufthavn. Men indtil da: Det giver ingen mening med en lufthavnebane med 60-minutters drift - uanset om det er i Kastrup eller i Aalborg og uanset antallet af flyafgange og flyankomster. Vil man ikke køre 30-minutters drift, kan man lige så godt lade være med at køre.
Der flere projekter som er strandet pga. af manglede specialiteter til validering af sikringsanlæg.... Her er er mulighed for trafik. Der mange andre projekter som lider nød:
* Opgradering af Ringsted-Næstved er forlænget 3 måneder
* Randers Station: sikringsanlæg er ikke taget i brug
* Der kommer nok ikke et midlertidig sikringsanlæg på Køge Nord - kunne have hjulpet på trafikken til/fra Næstved og Nykøbing F i den kommende sommer
* Ombygning af Ringsted trækker ud... - sætter begrænsning i antal tog som kan bruge den nye bane
* På Vigerslev kan man ikke komme til/fra Lufthavnen og den nye bane. Bliver først løst i påsken 2021
* Start af el-drift på Roskilde-Holbæk bliver nok udskudt til at det nye signalsystem tages i brug (det projekt vil kun i mindre grad påvirke driften)
Det bliver i øvrigt interessant at iagttage den politiske reaktion. Mig bekendt er transportordførerne ikke orienteret.
Det er nævnt i anlægsstatus...
Mvh
Steen