Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rejsetid (Næstved-)Slagelse-Aarhus -> glad for biler (Generelt)

af Pylorus, 2/4 2019, 18:47 (2064 dage siden) @ Jakob S. Engbæk

Hvis du er så glad for biler, hvorfor læser du så om tog?

Mener du alvorligt at hvis man er glad for biler må man ikke læse om tog ???

Jo selvfølgelig må man læse om tog uanset hvilke interesser man har.

Det glæder mig.

Det er desværre ikke første gang jeg diskutere med ‘Pylorus’. - Jeg burde være blevet klogere. -

DR har aktuelt en hvervekampagne gående ud på at man møder en man ikke er enig med.
Så betragt det som du er med på sidste nye. Vist iøvrigt et EU-projekt

Når man ikke selv vil søge i rejseplanen, men udelukkende holder sig til sine fordomme om hvor lang tid en togrejse tager eller billetprisen for den sagsskyld og foretrækker bilen, selv når toget er hurtigere og billigere. Så ....

Nu er det lidt svært at finde noget i rejseplanen som kan bruges ved Timemodellen.
Derudover bliver det måske også lidt abstrakt at sammenligne dagens køreplaner for tog mellem f.eks. Kastrup og Hovedbanegården.
Meget kan ændre sig indenfor de næste 10 år.

Så må man forklarer hvad der skal til for at man vil tage toget.

Dog er det da glædeligt at vedkommende vil kører i tog, hvis hastigheden er 300 km/t.

Jeg tog gerne toget (og gør det også i dag til f.eks. centrum af København) hvis det giver mening.
Men skulle jeg daglig pendle fra min nuværende adresse til et af sygehusene i Hovedstadsområdet valgte jeg bilen.
DSB har for mange nedbrud / sporskiftefejl / signalfejl / overfyldte morgentog. Dertil transport videre med bus eller S-tog for at gå det sidste stykke. Nej der er bilen trods køerne på motorvejene ind til København alligevel hurtigere og mere præcis. Og vil nok være det de næste 5-10 år.

Nu har jeg også lært hvad Pylorus er: http://denstoredanske.dk/Sprog,_religion_og_filosofi/Sprog/Fremmedord/ps-på/pylorus

Yep. Utrolig som du bliver oplyst.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

DSB MZ1402

Jernbanebøger

Eventyrlige Rejseberetninger

Eventyrlige Rejseberetninger. Pris 170 kr.

Læs mere
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak