Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Rejsetid (Næstved-)Slagelse-Aarhus (Generelt)

af Jakob S. Engbæk, 2/4 2019, 12:49 (2064 dage siden) @ Pylorus

du skal have HELE rejsen med fra bopæl til destination

Du kan selv vælge hvor mange minutter, du vil lægge til, inden du stiger på toget i Slagelse og du kan selv vælge, hvor mange minutter du vil lægge til, når du stiger af toget i Aarhus. Resultatet bliver det samme: Du kommer hurtigere frem med timemodellen, end du gør i dag:

Rejsetid Slagelse-Aarhus uden skift i dag 2 timer 16 minutter; timemodellen 1 time 57 minutter
Rejsetid Slagelse-Aarhus med 1 skift i dag 2 timer 16 minutter; timemodellen 1 time 33 minutter


Det er jo så ikke den måde man tænker såfremt man har adgang til bil!

Måske ikke så underligt at jernbanen har så svært ved at få fat i bilisterne!

Ja - på papiret sparer jeg nok 24 min med timemodellen. Men passer ankomsten i Aarhus ikke med hvad jeg skal og har jeg reelt kun en forbindelse pr. time - så er bilen at foretrække. Især hvis man først skal benytte andre transportmuligheder og især hvis man er mere end en person.

Beklager - det er ikke attraktivt og slet ikke for os som bor på Sjælland. Timemodellen giver ikke meget til os der måtte pendle mellem Vest-/Syd-Sjælland / Lolland/Falster og Hovedstaden. Mod Odense kan du måske spare nogle få minutter i forhold til i dag.

Bilen vinder eller fjernbussen som ydermere har mange destinationer spredt i Jylland som Timemodellen alligevel ikke hjælper.

Mange pendlere kører samtidig på motorvejene og det skaber kø. Der var ekstra meget kø igår, hvor der ikke kørte tog.
Hurtigere tog der passer sammen, så skiftetiden bliver mindre er en stor fordel for pendlere også dem der kører i bil :-)

Prøv at adskille dine egne preferencer fra andres. Det er fint at du er meget glad for at kører i bil. Du må gøre som du vil. Andre kan have lidt andre preferencer, f.eks. kan forsinkelse pga. kø være et stort problem.

Hvis du er så glad for biler, hvorfor læser du så om tog?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak