Er trafikmatrixen offentlig? (Generelt)
Rejsetid fra Aalborg Centrum til Hovedbanegården i København med fly er omkring 1,5- 2 timer inkl. mødetid FØR flyafgang og metro.
Metro fra lufthavnen til Kh? Jeg vil nok foretrække Øresundståg.
Metroen kører hyppigere end Øresundstog.
Og så får du en omstigning på Nørreport, hvis du vil til Kh.
Ja - men der er nok alt andet lige flere arbejdspladser omkring metroen end såfremt du tager Øresundstoget til Hovedbanen. Fraset Tårnbystation - har du flere afgange og flere afstigningsmuligheder med Metroen og især når den nye Metroring åbner.
Men ja - skal du i Tivoli er Øresundstoget da et godt alternativt.
Det var dig, der ville rejse fra Aalborg Centrum til Hovedbanegården, og i h.t. den relation var dit udsagn upræcist.
Nej - Jeg skrev hovedbanegården. Så skal vi være præcise så kan du om 2 mdr. komme med Metro fra Kastrup til Hovedbanegården med 1 skift. Formentlig ligeså hurtigt som med Øresundstoget som kører max 3 gange i timen.
Men i forhold til den samlede rejsetid - så er det vel ligegyldigt. Flyet vinder.
Nu skriver du, at Øresundstoget max. kører 3 gange i timen! Der er faktisk 6 regionaltog i timen mellem Kastrup Lufthavn og Hovedbanegården med 8 - 12 min. intervaller. Køretid til Kh er 13 min. Metroens intervaller er 6 min. Og dér skal du stadigvæk skifte, når du, som du skriver, vil til Hovedbanegården, Cityring eller ej.
Hvis du vil iklæde din debativer en smule troværdighed, bør du være mere præcis i dine udsagn.
I rest my case.