Fremtidige Metro linier (Generelt)
Stationerne er omhyggeligt placeret i boligområder, men ikke nødvendigvis hvor der er mest brug for dem. Eksempelvis går ringmetroen fint uden om universitets parken og Rigshospitalet, selvom disse har kæmpe behov for transport (studerende til universitetsparken, samt personale, patienter og studerende til Rigshospitalet og Panum).
Minimetroen har aldrig været beregnet på andenrangsmennesker som syge, studerende eller fattige. Allerede fra den første minimetros planlægning undgik man omhyggeligt at komme ned ad Nørrebrogade og Amagerbrogade så dem der bor her hvor det største behov for offentlig transport er, skulle slippe for dieselbusser og få hurtig transport ind til bymidten. Når ringmetroen er færdig har Frederiksberg 5 stationer og Vesterbro har 2...
Nørrebrogade - metroen skulle en tur forbi Frederiksberg... Cityringen var der undersøgelser om at lægge banen ind omkring indre Nørrebro. Jeg håber det næste metrosystem bliver, som det er skitseret, forbi indre Nørrebro.
Amagerbrogade - området syd for Øresundsvej er ikke specielt tæt befolket. Østamager og det området har nogenlunde samme befolkningsgrundlag, når man har bygget på Østamager. Og prisen er ret høj hvis man skulle ned at Amagerbrogade - så man valgte Østamager istedet....