Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Metro København - Malmø (Generelt)

af steenth, 4/6 2018, 14:00 (2363 dage siden) @ Rørvig Station

Den samme mangel på behov gælder formentlig også en metro København - Malmø, hvor mit gæt er, at metrotog i en metrokøreplan med tog i metrotakt vil komme til at køre halv- og heltomme størstedelen af døgnets timer.


Mon ikke bare metro er newspeak og dækker over en lavere frekvens end den nuværende metro i København.


Frekvensen er meget høj i København. Der er mindst 20 minuttes drift i det meste af døgnet med Øresundstog og timedrift om natten. Hvis der er 10 minutter drift i ydre timerne så jeg vil være tilfreds.

Det hvor det halter er definitionen af en metro - det er normalt inde for en by. Her er det en bane imellem 2 byområde....

Metrotogene vil også få ganske pæne holdetider på grænsestationerne på hver side af Sundet, når der skal udføres den nødvendige kontrol.

Hvis det skal være grænsekontrol bør nogen betale for ekstraudgifter til at indrette en station til at gøre det muligt. Jeg vil helt af med den slags aktivitet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Veterantog kalender

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere
Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB

I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak