Hyldevare findes ikke! (Generelt)
Det ville nok også hjælpe hvis de kan køre på 25 kV
Bedøvende ligegyldigt.
Det er ikke længere et problem.
Bunker af lokomotiver er konstrueret til begge dele i udgangspunkt; det er kun hvad du vælger ved kontraktunderskrift.
Der er jo ingen grund til at ønske både 15kV og 25kV hvis toget bliver i Tyskland i hele sin levetid.
Og hvis du endelig vil henover en grænse, så er det ikke traktionsudrustningen, som er en kæmpe hovedpine længere; det bliver alt sikkerhedsudstyret (ATC, Indusi og hvad har vi).
Tidligere var det noget af en teknisk prøvelse at krydse landegrænser for traktionsudstyret. Det blev noget nemmere da frekvensomformerne kom til.
Ja, jo flere spændinger du vil kører under, jo mere kompliceret og dermed dyrer bliver dit lokomotiv, så pas på hvad du beder om ved underskrift.
Men problem? Nej - ikke af traktionteknisk art.
Iøvrigt helt enig i at Stadler har fat i noget af det rigtige omkring tilpasning.
Jeg er også ret sikker på at "andre" har forsøgt at forklare DSB dette - uden at de nødvendigvis har hørt særligt godt efter.
Derfor er det dejligt forfriskende at se andre fabrikanter have dette syn.