Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kommissorium for en analyse af privatbanernes infrastruktur (Trafikpolitik)

af Frank Poulsen, 19/9 2016, 09:30 (2986 dage siden) @ ulca

Jeg er både for og imod...

"For" i det det ville være nemmere som du siger, og som operatør skal de alligevel ind på Banedanmarks net ved overgangsstationer, og måske længere stræk, som både Nordjylland, og formentlig lille syds nordlige del Køge - Roskilde. Så hvorfor ikke...

"Imod", fordi man kan frygte Banedanmark vil kræve en højere standard end nødvendigt. Der skal hvert fald laves nogle gradueringsforskelle, så der måske kun må køre lette togsæt eller noget, så standarden ikke skal være i samme niveau. Jeg ved ikke hvor meget reel forskel der er, men jeg frygter de vil blive nedprioriteret og lukket, og de siger de skal kunne klare x antal tons osv. som slet ikke er nødvendigt. Jeg er dog ikke faglig ekspert i skinner og vedligehold, så det bunder kun i en frygt.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB EA3010
E-maskinernes sidste tid på Sjælland
E-maskinernes sidste tid på Sjælland

Denne artikel af Henrik Madsen udspringer af en brevveksling vedrørende tenderen til DSB E 978, der i mange år henstod på Godsbanegården. Artiklen fortæller om de sidste E-maskine ture i 1. distrikt og lidt om Kong Frederik den IX´s begravelse.

Læs mere

Jernbanebøger

Broer og baner til Frederikssund

Broer og baner til Frederikssund. Pris 340 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak