Placering af A + B på FF (1941=CR) med åbne endeperroner?
God middag Tom og Henning!
Det I begge tænker på, er sikkert nogle tegninger, der var vist i Banebøgers bog, "Københavns S-bane 1934 - 1984" skrevet af John Poulsen eller tegninger I har set i Jernbanebladet fra 1929.
Her omtales nemlig begge steder et forslag til et muligt togsæt i 1929 betænkningen, der er baseret på "noget" litra FF lignende mellemvogn med tilhørende motorvogne.
Det var jo nærliggende at se på det nyeste indenfor nærtrafikområdet og det var som bekendt litra FF.
Det blev jo - heldigvis - ikke til noget og et helt nyt togkoncept af mere robuste nittede stålvogne blev konstrueret. Men ser man på apteringen, er der mange fælles træk, bl.a. sædernes udformning og størrelse, vægbeklædning og loftet med udluftningshåndtag mv.
Fortsat god dag og med venlig hilsen
Steffen Dresler